Pages

02 February 2010

1 Epitome Dull…


“Ngantuk & bosannya hidup ini, kan bagus kalau aku boleh terbang ke awan biru bermain-main dengan bidadari di langit” minda malas & kopi o kosong G mula menyapa. Dia kebosanan sambil melabuhkan punggungnya di kerus malas di beranda rumah sambil melihat daun2 pokok mangga jatuh membentuk satu alunan haikyu yg menambahkan lagi rasa inginkan didodoi oleh bidadari dari langit. Dia menghayun2kan dirinya sambil menikmati rasa nyaman hembusan angin dan hujan gerimis petang yang jingga, kelopak matanya terasa amat berat sekali.

“G, bangun! jom ikut aku ke langit” seekor rama2 biru kecil terbang hinggap di hidungnya sambil merenung tepat ke iris mata G.
Dia terkejut! rama2 tersebut terus terbang mengelilingi G seolah2 memberi arahan agar G mengekorinya.

G lantas bangun dan mengejar rama2 biru itu tanpa memerhatikan langkahnya di anak2 tangga. “Dup dup dup!!!”…dia terjatuh bagaikan nangka busuk yg x diharvest oleh petani. Cairan merah mula keluar menitis-nitis laju umpama paip bocor dari luka di kepala G lalu membentuk lopak2 kecil, dia terasa dirinya amat ringan lalu terbang melayang-layang tinggi ke angkasa bersama-sama dengan rama2 itu menuju ke gerbang kayangan.

Pabila tiba di kayangan Si rama2 menjelmakan dirinya menjadi pari2 lalu mengajak G bermain2 hingga infiniti.

Kini G x bosan lagi. –n-

2 comments: